2018.03.29
Powiat Turecki w czołówce najwyżej ocenionych wniosków WFOŚ

 

Zarząd WFOŚiGW w Poznaniu rozpatrzył listę wniosków o dofinansowanie dla przedsięwzięć związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest. W wyniku zakończenia oceny do dofinansowania zakwalifikowano tylko 16 wniosków, na łączną wartość dofinansowania - 2 505 900,00 zł. Powiat Turecki znalazł się na czwartym miejscu listy rankingowej, czyli w czołówce najwyżej ocenionych wniosków i otrzymał dofinansowanie na działania związane z usuwaniem materiałów zawierających azbest.

Podobnie jak w latach ubiegłych Powiat zamierza udzielić pomocy właścicielom/zarządcą obiektu budowlanego pokrytego płytami azbestowo - cementowymi lub właścicielom/zarządcą nieruchomości, na której są zeskładowane odpady azbestowe.

Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać następujące warunki:

  • Ø posiadać tytuł prawny do obiektu zlokalizowanego na terenie naszego powiatu,
  • Ø w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Tureckiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej,
  • Ø przedłożyć wypełniony wniosek do Urzędu Gminy właściwego, ze względu na miejsce położenia nieruchomości, z której ma być usuwany azbest.

Wnioski można składać w terminie

od 26 marca 2018 r. do 31 sierpnia 2018 roku.

Rozliczenie projektu odbywać się będzie w formie bezgotówkowej, czyli poprzez finansowanie prac polegających na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości znajdujących się na terenie powiatu tureckiego. Wykonawcą zadania będzie firma wyłoniona przez Starostwo Powiatowe w Turku w drodze procedury zamówienia publicznego. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia może wynieść do 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu. Środki na finansowanie zadania w formie dotacji, pochodzą z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, budżetów gmin powiatu tureckiego oraz środki własne z budżetu Powiatu Tureckiego.

Założeniem powyższego Programu, który będzie kontynuowany na terenie powiatu tureckiego jest wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych i środowiskowych spowodowanych azbestem, poprzez m.in. sukcesywną eliminację wyrobów zawierających azbest z naszego otoczenia oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie na składowisku posiadającym odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie wyrobów azbestowych.

Niezbędne dokumenty do pobrania na stronie pod adresem:

https://www.powiat.turek.pl/page/nabor-wnioskow-na-usuwanie-azbestu-na-rok-2018/