Archiwum aktualność

Od:
Do:
Grupa:
Ważne:
Fraza:
2018.07.09 Zdrowie i Bezpieczeństwo Ważne!
Ruszyła akcja usuwania w Powiecie Tureckim azbestu

Starosta Turecki informuje, że na podstawie rozstrzygniętego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego Powiat Turecki w dniu 26 czerwca 2018 roku w Turku podpisał umowę Nr OR 273.19.2018na wykonanie zadania pn.: usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Powiatu Tureckiego w 2018 r. z firmą:  „ECO-POL” Sp. z o.o. ul. Dworcowa 9 86-120 Pruszcz tel. kom.52 330 80 65 e-mail: ecopolpruszcz@gmail.com   Wnioski można składać w terminie do 31 sierpnia 2018 roku.  Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać następujące warunki:  posiadać tytuł prawny do obiektu zlokalizowanego na terenie naszego powiatu, w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Tureckiego, jako organuadministracji architektoniczno-budowlanej, przedłożyć wniosek na odpowiednim formularzu do właściwego terytorialnie wójta lub burmistrza gminy.  W ramach programu finansujemy 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu.  Środki na finansowanie zadania w formie dotacji, pochodzą z Wojewódzkiego Funduszu OchronyŚrodowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, budżetu Powiatu Tureckiego oraz budżetów poszczególnych gmin powiatu tureckiego.

2018.06.26 Zdrowie i Bezpieczeństwo
Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online!

Rodzicu, zarejestruj swoje dziecko online! Profil zaufany i kilka minut - to wszystko czego potrzeba, by zarejestrować narodziny dziecka online. Nowa usługa ruszyła 1 czerwca 2018 r. Rodzicu, już nie musisz spieszyć się do urzędu. Wszystko czego potrzebujesz to Profil Zaufany i kilka minut. Na zarejestrowanie narodzin dziecka rodzice mają 21 dni od dnia wystawienia karty urodzenia. Do tej pory mieli tylko jedną opcję – wizyta w urzędzie. Od 1 czerwca mają wybór – pędzić do urzędu czy spędzić ten czas z nowym członkiem rodziny. Zdążysz w trakcie drzemki Prościej, szybciej i wygodniej – to najkrótszy opis uruchomionej usługi. Jak z niej skorzystać? Cały proces to 5 prostych kroków. WAŻNE: rodzic, który będzie rejestrował narodziny (może to być zarówno mama, jak i tata) musi mieć aktualny Profil Zaufany. Jeśli go nie masz, sprawdź jak to zmienić. Co dalej? Wejdź na stronę www.obywatel.gov.pl i tam wybierz usługę, z której chcesz skorzystać. Po zalogowaniu, system poprosi Cię o potwierdzenie, że jesteś matką/ojcem dziecka. Następnie – o zweryfikowanie Twoich danych. Jak tylko to zrobisz, przejdziesz do zarejestrowania narodzin potomka. To czego potrzebujesz na tym etapie to m.in. nazwa szpitala, w którym dziecko przyszło na świat oraz imię dziecka. Dobrze, by było uzgodnione przez oboje rodziców ;-) Ustal także numer Twojego aktu małżeństwa lub urodzenia (jeśli nie jesteś w związku małżeńskim) - to znacznie ułatwi weryfikację Twoich danych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kilka kliknięć i gotowe. Kolejny krok to wybór adresu, pod którym chcesz zameldować dziecko oraz sposobu odebrania dokumentów. Do wyboru masz skrzynkę na ePUAP, odbiór osobisty lub przesyłkę tradycyjną pocztą. Ostatni krok to podgląd wniosku i podpis (Profilem Zaufanym). Gotowe! Wszystko powinno potrwać krócej, niż poobiednia drzemka malucha.  Rejestracja w 5 krokach Tak to wygląda w skrócie: Krok 1: oświadczasz, że jesteś matką/ojcem dziecka Krok 2: sprawdzasz poprawność swoich danych, wprowadzasz dane drugiego rodzica Krok 3: wpisujesz dane dziecka Krok 4: wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób, w który chcesz odebrać dokumenty (elektronicznie - skrzynka na ePUAP, osobiście, pocztą tradycyjną) Krok 5: podgląd wniosku i… podpis (Profilem Zaufanym). Odpis aktu urodzenia, w zależności od wybranej przez Ciebie opcji, zostanie przesłany w wersji papierowej lub elektronicznej. Razem z nim otrzymasz powiadomienie o nadanym numerze PESEL oraz zaświadczenie o zameldowaniu. To nie koniec zmian To nie jedyne zmiany, które wkrótce zaczną obowiązywać, a które dotyczą rodziców. W funkcjonujących dotychczas przepisach i rejestrach publicznych brakuje mechanizmów jednoznacznie łączących dziecko z rodzicami (tzw. parentyzacja). Gromadzone w aktach imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców nie zawsze jednoznacznie ich wskazują. Utrudnia to nie tylko prowadzenie rozmaitych statystyk publicznych, ale też np. realizację programów pomocowych państwa, takich jak Rodzina 500 plus. Dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało też takie zmiany: jednoznaczne powiązanie danych rodziców i dzieci w rejestrze PESEL (tzw. parentyzacja): Numery PESEL rodziców pojawią się w danych gromadzonych przy akcie urodzenia dziecka oraz w rejestrze PESEL. Planowane wejście w życie - od 1 grudnia 2018 r., szybsze poprawianie niezgodnych z prawdą informacji zgromadzonych w rejestrze PESEL: Organy korzystające z dostępu do rejestru PESEL będą mogły zgłaszać niezgodność bezpośrednio do właściwego kierownika Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą dedykowanej do tego e-usługi. Planowane wejście w życie - 1 maja 2019 r. Wydział Komunikacji Ministerstwo Cyfryzacji    

2018.06.06 Zdrowie i Bezpieczeństwo
Sprawdź czy Twoje dziecko nie ma wady postawy

Zapraszamy wszystkie dzieci z rodzicami do Poradni Ortopedycznej w Turku. Właśnie tam odbędą się bezpłatne badania przesiewowe wad postawy u dzieci w wieku od 10 do 12 lat. Badania będą przeprowadzone przez lekarzy ortopedów Oddziału Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu SP Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku w dniu 16 czerwca 2018 roku w siedzibie Poradni Specjalistycznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku – ul.Poduchowne 1. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numerem telefonu 63 280 56 06 lub o kontakt mailowy: sekretariat@szpital.turek.pl do 12 czerwca 2018 roku.

2018.05.28 Zdrowie i Bezpieczeństwo
Trwa nabór na III turnus służby przygotowawczej w korpusie szeregowych - PODEJMIJ WYZWANIE

Wojskowa Komenda Uzuzpełnień w Koninie prowadzi nabór na III turnus służby przygotowawczej w korpusie szeregowych. Termin szkolenia:04.09.2018 – 21.12.2018 r.,25.09.2018 – 21.12.2018 r. Jeżeli pragniesz zostać żołnierzem zawodowym, zgłoś się do Wojskowej Komendy Uzupełnień w Koninie, gdzie nasi specjaliści udzielą Ci szczegółowych informacji na temat zasad naboru i warunków szkolenia w ramach służby przygotowawczej. PODEJMIJ WYZWANIE Złóż wniosek wraz z dokumentami potwierdzającymi wykształcenie i kwalifikacje dodatkowe. WKU w Koninie ul. Hurtowa 1Tel. 261 57 39 17; 261 57 39 19www.konin.wku.wp.mil.pl

2018.05.28 Zdrowie i Bezpieczeństwo
#ObronaTerytorialna

Czym będą Wojska Obrony Terytorialnej? Wojska Obrony Terytorialnej (WOT) będą piątym, samodzielnym rodzajem sił zbrojnych. Ich misją jest obrona oraz wspieranie lokalnych społeczności w czasie konfliktu zbrojnego, ale także podczas klęsk żywiołowych lub katastrof. Wojska Obrony Terytorialnej będą liczyły docelowo ok. 53 000 żołnierzy, których służba będzie trwała od 1 roku do 6 lat (z możliwością jej przedłużenia). Do końca 2019 roku zaplanowano utworzenie 63 batalionów, które wejdą w skład 17 brygad podporządkowanych Dowództwu Wojsk Obrony Terytorialnej. Zakończono już formatowanie pierwszych pięciu brygad OT na ścianie wschodniej. Utworzenie kolejnych siedmiu jednostek (w tym w Wielkopolsce) zaplanowano na 2018 rok, natomiast ostateczne zakończenie formowania WOT, poprzez sformowanie ostatnich czterech brygad na ścianie zachodniej, zakończone zostanie w 2019 roku. Pierwszeństwo w powołaniu do Terytorialnej Służby Wojskowej przysługuje: osobom posiadającym pobyt stały (zamieszkanie) lub pobyt czasowy powyżej trzech miesięcy w rejonie dyslokacji jednostki Wojsk Obrony Terytorialnej; byłym żołnierzom zawodowym; członkom proobronnych organizacji pozarządowych, którzy podpisali porozumienie o współpracy z Ministrem Obrony Narodowej lub dowódcami jednostek wojskowych, posiadającym rekomendacje władz tych organizacji; absolwentom szkół realizujących programy innowacyjne lub eksperymen-talne przysposobienia obronnego lub edukacji dla bezpieczeństwa.

2018.04.25 Zdrowie i Bezpieczeństwo
Bezpłatne badania mammograficzne - nie zwlekaj, zapisz się!

Starosta Turecki oraz Dyrektor SP ZOZ w Turku zapraszają mieszkanki naszego powiatu na bezpłatne badania mammograficzne. Badania skierowane jest do kobiet w wieku od 50 – 69 lat, które przez ostatnie dwa lata nie miały wykonywanej mammografii. Jeżeli kobieta nie mieści się w wyżej wymienionej grupie wiekowej, może skorzystać z bezpłatnej mammografii w ramach ubezpieczenia NFZ. W tym celu powinna się zgłosić do lekarza specjalisty. Zapisy na badania pod numerem telefonu 063 280 55 87 Czym jest Mammografia? To bezpieczne i bezbolesne badanie piersi, które jest najlepszym sposobem wczesnego wykrywania nieprawidłowych zmian. Dlaczego warto? Co roku rak piersi zostaje wykryty u 12 000 Polek. Prawie połowa z nich umiera, bo zbyt późno zgłosiły się do lekarza. Gdyby korzystały z badań profilaktycznych, mogłyby żyć! Rak piersi wcześniej wykryty jest niemal w 100% uleczalny.

2018.04.09 Zdrowie i Bezpieczeństwo
Inwestycja za 7 909 902,93zł dla turkowskiego szpitala

Powiat Turecki złożył do Urzędu Marszałkowskiego wniosek na „Rewitalizację i doposażenie Oddziału Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu z Pododdziałem Rehabilitacji wraz z zagospodarowaniem terenów zielonych Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku”. Całkowita wartość projektu wynosi 7 909 902,93zł. W ramach wniosku przy szpitalu w Turku zostanie stworzone nowe zagospodarowanie terenu, w pełni dostosowane dla pacjentów, zapewniające komfortową przestrzeń do wypoczynku. Celem wspierania i stymulowania procesów leczenia na terenie szpitala planuje się stworzenie ścieżki terapeutycznej. Ponadto teren przyszpitalny będzie atrakcyjny dla dzieci ze względu na zaplanowaną budowę placu zabaw. Kolejnym ważnym elementem zagospodarowania terenu będzie siłownia zewnętrzna wraz z urządzeniami dla osób niepełnosprawnych. Przewiduje się także kompletne wyposażenie parku w elementy małej architektury takie jak: altana mieszcząca ok 25 – 30osób, ławki, stojaki na rowery oraz barierki trawnikowe. Teren parku będzie oświetlony i wyposażony w tablicę informacyjną z symbolami alfabetu Braille’a.  Powiat Turecki w ramach złożonego wniosku stara się także o fundusze na doposażenie Oddziału Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu z Pododdziałem Rehabilitacji w nowoczesny sprzęt m.in.: aparat EKG, pompy infuzyjne, kardiomonitory, szyny ortopedyczne, urządzenie do elektrostymulacji, aparaty do krioterapii i ultradźwięków, stół rehabilitacyjny, balkoniki i poręcze do nauki chodzenia, fotel rehabilitacyjny, negatoskop, stacja przeglądowa cyfrowych i analogowych obrazów medycznych, specjalistyczne łóżka dla chorych, wózek inwalidzki. Mamy nadzieję, że wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony i turkowski szpital zdobędzie dofinansowanie na kolejne inwestycje.  

2018.03.20 Zdrowie i Bezpieczeństwo
W turkowskim szpitalu praca wre!

W SP ZOZ w Turku trwa przebudowa dzięki, której placówka na przełomie maja i czerwca będzie mogła pochwalić się nowoczesnym i funkcjonalnym Oddziałem Ortopedii i Traumatologii Narządów Ruchu z Pododdziałem Rehabilitacji. Samorząd Powiatu Tureckiego zabezpieczył środki na przebudowę  turkowskiego szpitala i sfinansuje przebudowę wyżej wskazanego oddziału o wartości 4 399 534, 00. W grudniu dokonano przekazania placu budowy, a aktualnie w placówce trwają prace budowlane. Zostały już położone nowe tynki i posadzki. Pacjenci będą przebywali w dwu i trzy - osobowych salach, a przy każdym pokoju będzie łazienka typu studio. W najbliższym etapie prac nastąpił montaż gazów medycznych oraz wymiana okien i drzwi. Oddział Ortopedii swym standardem będzie przypominał Oddział Chirurgii Ogólnej w Turku, oddany do użytku kilka miesięcy temu. Warto dodać, że nasz szpital ma charakter subregionalny, gdyż leczą się tu pacjenci nie tylko z terenu powiatu tureckiego ale i konińskiego i kolskiego. Placówka nieustannie podnosi standard świadczonych usług medycznych i zmienia się na lepsze dla pacjentów.

2018.03.12 Zdrowie i Bezpieczeństwo
Zmiana lokalizacji punktu rejestracji do pracowni rentgenowskiej

Pracownia rentgenowska do niedawna mieściła się na pierwszym piętrze, w budynku głównym SP ZOZ w Turku. Nowa pracownia cyfrowa znajduje się teraz na poziomie „-1”. Informujemy, że zgodnie z oczekiwaniami pacjentów turkowskiego szpitala, punkt rejestracji od 12 marca br. również będzie funkcjonować na poziomie "-1", tuż przy pracowni cyfrowej.

2018.03.01 Zdrowie i Bezpieczeństwo
Uwaga - zmiany w ustawie o odpadach

Wydział Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Turku informuje, że 24 stycznia 2018 r. został utworzony „Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami”, o którym mowa w art. 49 ust. 1 w ustawie o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 21). Powyższy rejestr prowadzi Marszałek województwa. W związku z powyższym m.in. transportujący odpady mają obowiązek wpisu do tego rejestru, a w myśl art. 233 ustawy o odpadach zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa powyżej lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym. Podmioty objęte obowiązkiem złożenia wniosku o wpis do rejestru są obowiązane do złożenia tego wniosku w terminie 6 miesięcy od daty utworzenia rejestru. Obecnie obowiązujące zezwolenia na transport odpadów wydawane przez Starostę Tureckiego zachowują ważność do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru Marszałka, jednak nie dłużej niż do 24 lipca br. Podstawą do dokonania wpisu do rejestru, o zmianę wpisu lub o wykreślenie z rejestru jest złożenie przez podmiot wniosku w formie pisemnej, którego wzór określają załącznik Nr 1 i 2 do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wzorów formularza rejestrowego, formularza aktualizacyjnego i formularza o wykreśleniu z rejestru (Dz. U. poz. 2458). Formularze są również dostępne na stronie internetowej w formie edytowalnego dokumentu .doc. Adres strony internetowej rejestru:  https://bdo.mos.gov.pl/web/ Adres Marszałka Województwa Wielkopolskiego Departament Środowiska Al. Niepodległości 34 61-714 Poznań   tel.: 61 626 64 00 fax: 61 626 64 01 e-mail: dsr.sekretariat@umww.pl Marszałek województwa, po otrzymaniu wniosku od podmiotu i po stwierdzeniu, że wniosek nie zawiera braków formalnych (wymogi formalne określone zostały szczegółowo w art. 53 ust. 7 i 8), dokona wpisu do rejestru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania w formie pisemnej. Marszałek województwa, dokonując wpisu do rejestru, nadaje podmiotowi indywidualny numer rejestrowy i zawiadamia podmiot o tym fakcie. Wpis do rejestru oznacza utworzenie indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Marszałek województwa zawiadamia podmiot o aktywacji tego konta, jak również o identyfikatorze (loginie) i haśle dostępu. Link do strony z informacją o rejestrze: https://www.umww.pl/departamenty_departament-srodowiska_obowiazki-podmiotow-w-zakresie-korzystania-ze-srodowiska_rejestr-wprowadzajacych-produkty-produkty-w-opakowaniach-i-gospodarujacych-odpadami  

  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • 4
  • »