Osoby z Powiatu Tureckiego zakażone obecnie (dane na dzień 21.09.2020 r.) koronawirusem SARS-CoV-2: 24 (+8)
Więcej informacji

Aktualna sytuacja związana z koronawirusem SARS-CoV-2 w Powiecie Tureckim na dzień Sept. 21, 2020 roku:

  • Osoby objęte nadzorem epidemiologicznym: 0
  • Osoby poddane kwarantannie: 106 (-14)
  • Osoby poddane izolacji domowej: 17 (+6)
  • Osoby w izolatorium: 5 (+2)
  • Osoby hospitalizowane: 6 (+4)
  • Osoby zakażone ogółem: 344 (+8)
  • Osoby zakażone obecnie: 24 (+8)
  • Osoby wyleczone: 313
  • Liczba zgonów: 7
Dane archiwalne
Źródło informacji: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Turku

Baza wiedzy o koronawirusie

Archiwum aktualność

Od:
Do:
Grupa:
Ważne:
Fraza:
2020.09.11 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
DPS w Skęczniewie z nowym grantem

W dniu 24.08.2020r. Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Skęcznie Sylwia Tereszkiewicz podpisała umowę z przedstawicielem Województwa Wielkopolskiego - Dyrektorem Regionalnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Poznaniu Grzegorzem Grygielem o powierzenie grantu w ramach projektu „Domy Pomocy Społecznej bezpieczne w Wielkopolsce” realizowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, II Oś Priorytetowa – Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym. Powiat Turecki otrzymał grant w łącznej kwocie 782 823 , 50zł na wsparcie Domu Pomocy Społecznej w Skęczniewie.  Wartość całego projektu wynosi 32 119 129,90 zł, w tym 27 070 002,68 zł (Europejski Fundusz Społeczny) 5 049 127,22 zł (Budżet Państwa). Pieniądze te będą stanowić wsparcie bieżącej działalności domów społecznych w trudnym okresie pandemii SARS CoV-2. Wsparcie finansowe ma objąć m.in. kadrę placówek oraz bieżące funkcjonowanie podczas wzmożonego reżimu sanitarnego. 

2020.09.08 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19

Od 9 do 30 września 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski o przyznanie pomocy dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19. Wsparcie finansowane jest z PROW na lata 2014-2020. O przyznanie pomocy mogą ubiegać się rolnicy w przypadku, gdy rolnik lub jego małżonek:1. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. był posiadaczem co najmniej: 3 sztuk samców gatunku bydło domowe, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy i nie więcej niż 24 miesiące lub 3 sztuk krów, samic bydło domowe typu użytkowego mlecznego lub typu użytkowego kombinowanego, których wiek przekraczał 24 miesiące, lub 10 sztuk samic gatunku owca domowa, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub 5 sztuk samic gatunku koza, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub 1 sztuki zwierzęcia gatunku świnia i zgłosił urodzenie co najmniej 21 sztuk świń, które nastąpiło w okresie od 1 listopada 2019 r. do 31 maja 2020 r. oraz ten rolnik lub jego małżonek do dnia zakończenia naboru wniosków o przyznanie pomocy prowadzi działalność rolniczą w zakresie chowu lub hodowli co najmniej jednego z gatunków zwierząt, których był posiadaczem w dniu 1 marca 2020 r., lub 2. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję drobiu hodowlanego w związku z prowadzeniem produkcji jaj wylęgowych kur rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1 000 sztuk, lub3. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję: kurcząt rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk lub gęsi rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk, lub indyków rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk oraz w okresie od dnia 15 marca 2020 r. do dnia 15 czerwca 2020 r. dokonał przemieszczenia kurcząt rzeźnych, gęsi rzeźnych lub indyków rzeźnych, lub 4. w 2020 r. prowadził uprawę roślin ozdobnych w: szklarniach ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 25 m2 lub tunelach foliowych ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 50 m2. Wsparcie finansowe ma formę jednorazowej płatności ryczałtowej i jest uzależnione od rodzaju i wielkości prowadzonej produkcji rolnej. Maksymalna kwota wsparcia nie może jednak przekroczyć 7 tys. euro. Wnioski na formularzu udostępnionym przez Agencję będą przyjmowały biura powiatowe ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną (ePUAP) lub przesyłką pocztową.Wypłata środków na konto rolnika nastąpi w miesiącu wydania przez kierownika biura powiatowego ARiMR  decyzji o przyznaniu pomocy. Decyzje te będą wydawane w terminie do 75 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.Więcej informacji: na portalu internetowym - www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii - tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.

2020.09.04 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Informacja z posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy w Turku z posiedzenia w dniu 3 września br.

W dniu 3 września 2020 r. odbyło się VI posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy w Turku. Rada obradowała realizując przyjęty porządek posiedzenia. Na wstępie Powiatowa Rada Rynku Pracy w Turku zapoznała się z informacją na temat aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy. W związku z zawiadomieniem o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych w PAK KWB Adamów SA oraz PAK Górnictwo Sp. z o.o. Powiatowa Rada Rynku Pracy ponownie podjęła merytoryczną dyskusję na temat planowanych zwolnień i realizacji wsparcia dla zwalnianych pracowników. Szeroko dyskutowano o podjętych w tym zakresie działaniach Powiatowego Urzędu Pracy w Turku. Podczas dyskusji wielokrotnie wskazywano na potrzebę wzmocnienia współpracy ze strony Pracodawcy z służbami zatrudnienia oraz związkami zawodowymi działającymi na terenie ww. zakładów pracy. Członkowie Powiatowej Rady Rynku Pracy w Turku wyrazili głębokie zaniepokojenie w kwestii sytuacji zawodowej zwalnianych pracowników oraz zaakcentowali konieczność bieżącego analizowania obecnej sytuacji, celem sprawnej rekcji na zmieniającą się dynamicznie sytuację w tym obszarze. W trakcie posiedzenia Rada zapoznała się również ze Sprawozdaniem z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Turku w 2019 r. Na podstawie przedłożonego sprawozdania, Rada pozytywnie oceniła działalność Powiatowego Urzędu Pracy w Turku w 2019 r. Ponadto Rada procedowała nad projektami następujących uchwał: w sprawie oceny racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy w 2019 roku, sprawie wyboru form aktywizacji zawodowej bezrobotnych i innych osób uprawnionych w 2020 roku, w sprawie zaopiniowania propozycji przeznaczenia środków Funduszu Pracy w 2020 roku. Przedmiotowe projekty uchwał Rada zaopiniowała pozytywnie. W posiedzeniu na 12 osobowy skład Powiatowej Rady Rynku Pracy w Turku udział wzięło 9 członków Rady.  

2020.09.03 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Nowa odsłona TIG

W środę 2-go września w nowej siedzibie TIG: Centrum Biznesu i Innowacji Tureckiej Izby Gospodarczej przy  ulicy Stefana Żeromskiego 37, Wicestarsota Władysław Karski wziął udział w sprawozdawczo-wyborczym Walnym Zgromadzeniu Członków TIG. Wyłoniono władze instytucji VIII kadencji na lata 2020-2023. Nowym Prezesem TIG został p. Damian Brzóska, który zastąpił na tym stanowisku p. Marka Sawickiego, pełniącego tę funkcję przez ostatnie dwie kadencje. W dziesięcioosobowy skład Rady TIG weszli: 1. Damian Brzóska – Prezes, 2. Witold Jarecki – Wiceprezes3. Marek Sawicki – Wiceprezes, 4. Romualda Zajdel-Pawlak – Sekretarz, 5. Tomasz Wroniak – Członek Prezydium, 6. Jacek Wzorek – Członek Prezydium, 7. Ludwik Bogdan Greber - Członek Rady, 8. Joanna Pastuszka - Członek Rady, 9. Krzysztof Lewandowski - Członek Rady, 10. Witold Krysiak - Członek Rady. Do Komisji Rewizyjnej wybrano: 1. Sylwię Kucharską – Przewodnicząca, 2. Karola Maca – Z-ca Przewodniczącego, 3. Dorotę Tylak-Marciniak – Sekretarz. Powołano również Sąd Koleżeński w składzie: 1. Wiesław Kosobudzki – Przewodniczący, 2. Przemysław Jandy – Z-ca Przewodniczącego, 3. Paweł Janiak – Sekretarz.

2020.08.21 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Rozmowy o przyszłości ZE PAK w Powiecie Tureckim

W środę 19-go sierpnia przedstawiciele Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin spotkali się z samorządowcami z terenu Powiatu Tureckiego, aby omówić sytuację związaną z redukcją zatrudnienia i wyjaśnić plany rozwoju firmy. ZE PAK reprezentowali wiceprezesi zarządu Paweł Markowski i Paweł Lisowski oraz Dariusz Szymczak, dyrektor Departamentu Obsługi Władz Spółki i Dariusz Degórski, dyrektor Departamentu ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi. W spotkaniu wzięli udział starosta turecki Dariusz Kałużny, radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego Krzysztof Sobczak, zastępca dyrektora PUP w Turku Renata Kukulska-Kurzajoraz wójtowie gmin tzw. kopalnianych: Władysławowa - Elżbieta Klanowska, Przykony - Mirosław Broniszewski, Brudzewa – Cezary Krasowski oraz Radca Prawny Przemysław Jandy i Michał Jarek z Biura Promocji. Jak tłumaczył prezes Paweł Markowski, przyspieszenie zamknięcia kopalni Adamów zostało spowodowane gwałtownym spadkiem zapotrzebowania na węgiel brunatny i zmianą sytuacji na rynku energii elektrycznej wywołanej pandemią, a także znacznym wzrostem kosztów produkcji energii z węgla w stosunku do tej produkowanej z Odnawialnych Źródeł Energii. Prezes podkreślił, że decyzja zarządu dotycząca zamiaru likwidacji PAK KWB Adamów wymaga sankcji w postaci uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Starosta Dariusz Kałużny wraz z samorządowcami nie kryli zawodu w związku z zakończeniem funkcjonującego przez dekady zakładu. Wiceprezes Zarządu ZE PAK zapewnił, że wszyscy pracownicy, którzy dostaną wypowiedzenia umów o pracę, otrzymają propozycję wzięcia udziału w szkoleniach i pozyskaniu kwalifikacji w powstającym w Koninie Centrum Szkoleniowym OZE. Centrum będzie przygotowywać instalatorów systemów fotowoltaicznych zarówno dla farm PV, jak i instalacji domowych. Jednocześnie władze ZE PAK zapowiedziały inwestycje w farmy fotowoltaiczne i wiatrowe. W najbliższych tygodniach wyłoniony zostanie wykonawca farmy PV o mocy 70 MW na terenach pokopalnianych w Gminie Brudzew. Starosta Dariusz Kałużny pytał przedstawicieli ZE PAK o rekultywację terenów pokopalnianych, do czego firma jest zobowiązana ustawowo. Wójtowie dopytywali o przyszłość zbiorników wodnych oraz naprawę szkód związanych z działalnością kopalni na terenach gmin. Włodarze zaznaczyli, że niebawem będą przygotowywane nowe gminne plany zagospodarowania przestrzennego i firma powinna z wyprzedzeniem przedstawić plany inwestycyjne, aby te zostały uwzględnione w gminnych planach. Ze strony Powiatowego Urzędu Pracy ponownie padła prośba o przesłanie informacji o kwalifikacjach i charakterystyce zwalnianych pracowników, ponieważ środki finansowe na pomoc dla poszukujących pracy są planowane wcześniej, a dopasowanie pracowników i pracodawców wymaga przygotowania i czasu. Było to drugie spotkanie samorządowców z przedstawicielami zarządu ZE PAK po ogłoszeniu zamiaru zamknięcia kopalni na terenie naszego powiatu.

2020.07.17 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Nowe możliwości

Starosta Turecki w dniach 14-15.07.2020r. uczestniczył w Konwencie Starostów Powiatów Województwa Wielkopolskiego, który odbył się na terenie powiatu międzychodzkiego. Podczas spotkania Wojewoda Wielkopolski Łukasz Mikołajczyk poruszył wiele istotnych kwestii dotyczących zrównoważonego rozwoju regionu, wskazał na możliwości, jakie stoją przed samorządami m.in. te dotyczące korzystania z  programów z wielomilionowymi budżetami, które mają służyć mieszkańcom. Wśród tych programów wymienić można Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych oraz Fundusz Dróg Samorządowych, którego nowa edycja została właśnie ogłoszona. Ponadto, jak podaje Wojewoda Wielkopolski – „2 380 029,00 zł zostanie przekazane 63 wielkopolskim domom pomocy społecznej. To efekt podpisanej przeze mnie umowy na przekazanie środków z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej". W związku z powyższym Dom Pomocy Społecznej w Skęczniewie złoży wniosek o powierzenie grantu w ramach projektu „Domy Pomocy Społecznej bezpieczne w Wielkopolsce” realizowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, II Oś Priorytetowa – Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym. Wartość całego projektu wynosi 32 119 129,90 zł, w tym 27 070 002,68 zł (Europejski Fundusz Społeczny) 5 049 127,22 zł (Budżet Państwa). Pieniądze te będą stanowić wsparcie bieżącej działalności domów w trudnym okresie pandemii SARS CoV-2. Wsparcie finansowe ma objąć m.in. kadrę placówek oraz bieżące funkcjonowanie podczas wzmożonego reżimu sanitarnego.   Fot. WUW Poznań

2020.07.14 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Nowy chodnik dla mieszkańców Władysławowa już niebawem

Umowa na wykonanie chodnika w ramach przebudowy drogi powiatowej 3219P Genowefa – Władysławów – Turek została podpisana przez Kierownika Zarządu Dróg Powiatowych w Turku Andrzeja Paruszewskiego oraz wykonawcę - Krzysztofa Rosiaka - przedsiębiorcę z Władysławowa. W podpisaniu umowy wzięli udział starosta Dariusz Kałużny oraz Przewodniczący Rady Powiatu Piotr Szewczyński. Projekt przebudowy został opracowany już w ubiegłym roku. Celem zadania jest poprawa bezpieczeństwa pieszych na odcinku około 1250m. Szacowana kwota budowy chodnika wynosi niespełna 380 tys zł, a 50% zostanie sfinansowane w ramach umowy z Funduszem Dróg Samorządowych. Zakończenie prac przewidziano na listopad bieżącego roku.

2020.07.07 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Elektrownia Wiatrowa Przykona Grupy Energa oficjalnie otwarta

7-go lipca nastąpiło uroczyste przekazanie do użytku Farmy Wiatrowej Grupy Energa w Przykonie. Znakomite wiadomości o dalszych inwestycjach na terenie gminy i dalszej transformacji energetycznej.W uroczystości wzięli udział Waldemar Buda - Wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej, Prezes Orlen Daniel Obajtek, pracownicy spółek Grupy Energa SA na czele z Prezesem Jackiem Golińskim. Nasz region reprezentowali: poseł Ryszard Bartosik, Starosta Turecki Dariusz Kałużny, oraz Wójt Gminy Przykona Mirosław Broniszewski, czyli gminy gospodarza inwestycji, a także z-ca Gminy Turek Katarzyna Skotarek (przez teren gminy prowadzone są kable z elektrowni w Przykonie do węzła elektroenergetycznego). "To nie jest nasza ostatnia inwestycja na tym terenie, chcemy być liderem zielonej transformacji energetycznej. Taki biznes lokalizuje się poprzez odpowiednie warunki: poprzez samorząd lokalny i przychylność do procesów inwestycyjnych, poprzez odpowiednie uwarunkowania oparte na wcześniejszych badaniach.... Przygotowujemy się na proces transformacji energetycznej" - mówił prezes Orlen Daniel Obajtek. "Muszą być odpowiednie podmioty, które udźwigną inwestycje związane z wprowadzeniem zielonego ładu, takie jak Orlen i Energa" - mówił Wiceminister Waldemar Buda. "To moment historyczny i symboliczny dla naszego regionu. To duża inwestycja, na terenie pokopalnianym. Tu powstaje coś nowego, czysta energia wiatrowa, a obok kończące prace koparki. Dobrze, że coś nowego się zaczyna, a nie tylko kończy jakiś etap dla regionu.... Do rejonów takich jak Wielkopolska Wschodnia dedykowany jest program sprawiedliwej transformacji i trzeba zrobić wszystko aby te środki umiejętnie wykorzystać - podsumowywał poseł Ryszard Bartosik. "Gmina Przykona i Powiat Turecki staje się liderem Odnawialnych Źródeł Energii w regionie Wielkopolski Wschodniej - nie krył optymizmu Starosta Dariusz Kałużny. https://www.facebook.com/powiatturekpl/posts/1927514434051936      

2020.07.06 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Nowy Chodnik w Kowalalch Pańskich

Od ubiegłego miesiąca mieszkańcy Kowali Pańskich mogą cieszyć się nowymi chodnikami. Budowa chodników wraz z odwodnieniem przy drodze powiatowej Kowale - Grąbków 4490P została zrealizowana przy 60 % wsparciu z FDS

2020.07.03 Inwestycje i Rynek pracy Ważne!
Umowy FDS 2020

Umowy na dofinansowania z FDS zostały podpisane. W sumie w ramach 5 podpisanych umów do samorządów z terenu Powiatu Tureckiego trafi prawie 2,5 mln złotych wsparcia na inwestycje drogowe.Fundusz Dróg Samorządowych to program Mateusza Morawickiego, który jest niezwykle ważny dla samorządowców z Wielkopolski - mówił w Malanowie 30-go czerwca, podczas uroczystości podpisania umów Wojewoda Wielkopolski Łukasz Mikołajczyk. Przez cały okres istnienia funduszu, łącznie samorządy z terenu naszego powiatu dostały wsparcie w wysokości prawie 21 mln zł. na 25 zadań. Umowy na inwestycje w drogi powiatowe wraz z wojewodą podpisał Starosta Turecki Dariusz Kałużny, Wicestarosta Władysław Karski i Skarbnik Teresa Borkowska: ✔️ Przebudowa drogi powiatowej nr 3219P Genowefa-Władysławów-Turek - poprawa bezpieczeństwa pieszych w m. Władysławów odcinek od km 10+265 do km 11+500. Planowana wartość inwestycji to ponad 556 tys zł.(50% dofinansowania FDS) ✔️ Przebudowa drogi - przebudowa chodnika przy drodze powiatowej nr 4497P Przykona-Dobra w m. Przykona - III etap. Planowana wartość inwestycji to ponad 273 tys. zł.(50% dofinansowania z FDS) Wojewoda podpisał także umowy na dofinansowanie 2 inwestycji w Gminie Władysławów i jednej w Gminie Malanów: ✔️ Budowa drogi dojazdowej Wandów-Władysławów o zaplanowanej wartości 565,5 tys. złotych.(70% dofinansowania z FDS) ✔️ Przebudowa drogi wewnętrznej na działkach w Kunach. Planowanawartość inwestycji to prawie 1 779 tys. złotych. (70%dofinansowania z FDS) ✔️ Budowa ulicy Wesołej w Malanowie wraz z odwodnieniem. Planowana wartość inwestycji to ponad 619 tys. zł.(50% dofinansowania z FDS)