Aktualna sytuacja związana z koronawirusem COVID-19 w Powiecie Tureckim na dzień April 5, 2020 roku:

  • Osoby objęte nadzorem epidemiologicznym: 7
  • Osoby poddane kwarantannie: 301 (-46)
  • Osoby hospitalizowane: 2
  • Osoby zakażone: 1
Dane archiwalne
Źródło informacji: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Turku

Baza wiedzy o koronawirusie

Wydarzenia

2020.04.03 Ważne!
Komunikat Starosty Tureckiego 03.04.2020
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Komunikat Starosty Tureckiego 03.04.2020

Pracują całą dobę, siedem dni w tygodniu, walcząc z koronawirusem – mowa o najbardziej zaangażowanych w regionie pracownikach służby zdrowia, pracownikach Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, a także straży i policji. To właśnie do nich płynie teraz wsparcie ze strony samorządowców, przedsiębiorców i prywatnych osób. Dzięki podejmowanym inicjatywom już wkrótce do tureckiego szpitala trafi nowy sprzęt. Samorządy wsparły powiat turecki środkami, które przeznaczone zostaną na zakup zarówno tomografu komputerowego, jak i respiratora. To sprzęt niezbędny do ratowania zdrowia i życia naszych mieszkańców. Każdy dzień przynosi obecnie nowe wyzwania, ale też kolejne akcje, które niosą pomoc. Dzięki wsparciu posła Ryszarda Bartosika, Starosty oraz radnych Prawa i Sprawiedliwości, Niezależnych i niezrzeszonych radnych z powiatu tureckiego i miasta Turku, którzy wyszli z inicjatywą i z własnych środków złożyli się na sprzęt medyczny. Będzie to kardiomonitor z modułem kapnografu. Podziękowania należą się w tym miejscu nie tylko włodarzom gmin, ale też przedsiębiorcom, osobom fizycznym dzięki którym do SP ZOZ w Turku trafiają także środki ochrony osobistej czy też płyn do dezynfekcji. Nieocenione jest wsparcie lokalnych firm, prywatnych osób, które przekazują służbom ratunkowym nie tylko środki ochronne, ale też między innymi ciepłe posiłki. Warto jednak pamiętać o prośbie dyrekcji tureckiego szpitala, aby nie dokonywać zbiórek i tym bardziej zakupu sprzętu medycznego bez wcześniejszych konsultacji. To ważne, aby uniknąć zakupów, które ze względów formalnych nie będą mogły być wykorzystane przez personel na terenie szpitala, gdyż nie będą posiadały niezbędnych certyfikatów, dopuszczeń lub dokumentów pozwalających na ich bezpieczne użytkowanie przez personel medyczny. Dotychczas na terenie Powiatu Tureckiego potwierdzono jeden przypadek zachorowania na COVID-19. Do zarażenia doszło w kaliskim szpitalu, gdzie obecnie przebywa kobieta zakażona Sars-CoV-2. Służby z naszego powiatu pozostają w gotowości, a do szpitala w Turku wciąż napływa pomoc. Powiatowy sztab zarządzania kryzysowego pozostaje w pełnej współpracy ze służbami. Najważniejsze teraz jest stosowanie się do zasad bezpieczeństwa i pozostawanie w domach, a także przestrzeganie wszelkich innych zakazów oraz zaleceń.   Starosta Turecki Dariusz Kałużny

Edukacja i sport

2020.03.31 Ważne!
Komunikat o odwołaniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Tureckiego w 2020 roku
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Komunikat o odwołaniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Tureckiego w 2020 roku

Zarząd Powiatu Tureckiego informuje o odwołaniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Tureckiego w 2020 roku, ogłoszonego Uchwałą nr 286/2020 Zarządu Powiatu Tureckiego z dnia 26 lutego 2020 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Powiatu Tureckiego w 2020 roku, w zakresie: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej; kultury i dziedzictwa narodowego; podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej, przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym, nauki, edukacji, oświaty i wychowania. Powodem odwołania konkursu jest wprowadzony na mocy Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. (Dz. U. z 2020 r., poz. 491, 522 i 531) na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, od dnia 20 marca do odwołania, stan epidemii, związany z rozprzestrzenianiem się zakażeń wirusem SARS-CoV-2 oraz wynikające z niego restrykcje związane m.in. z czasowym ograniczeniem przez różne podmioty działalności kulturalnej, rozrywkowej, sportowej i rekreacyjnej, jak i zakazem organizowania różnych imprez, spotkań i zgromadzeń.

Inwestycje i Rynek pracy

2020.02.24 Ważne!
Powiat Turecki Liderem OZE w regionie
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Powiat Turecki Liderem OZE w regionie

Inwestycja w farmę wiatrową w Przykonie jest podawana jako wzór do naśladowania przy innych projektach realizowanych na terenie całego kraju przez przedstawicieli firmy Energa Invest. Wszystko to dzięki współpracy przy projektach dotyczących Odnawialnych Źródeł Energii zarówno na szczeblu gminnym, powiatowym, jak i centralnym. Podczas środowej wizyty w gabinecie Starosty Dariusza Kałużnego zapewniali o tym Prezes Zarządu Marek Konieczny, Wiceprezes Maria Stępniewska oraz Dyrektor Szymon Wojnicki. W spotkaniu wzięli udział także Powiatowy Rzecznik Prasowy Przemysław Jandy oraz Michał Jarek z Biura Promocji. Przedstawiciele Energa Invest ujawnili także kolejne wiadomości dla naszego regionu! Dzięki sprawności wydawania decyzji administracyjnych, egzamin ze współpracy przy realizacji projektu budowy Farmy Wiatrowej Przykona na wszystkich szczeblach zdaje zarówno administracja gminna na czele z Wójtem Mirosławem Broniszewskim, jak i wydziały Starostwa Powiatowego w Turku. Przedstawiciele Energa Invest dziękowali za taką współpracę. Podkreślili zarazem, że nie bez znaczenia było wsparcie projektu przez Wiceministra Waldemara Budę oraz kuratela Posła Ryszarda Bartosika.   Za kilka dni rozpocznie się rozruch i testy zainstalowanych na terenach gminy Przykona turbin wiatrowych o łącznej mocy zainstalowanej 31,05 MW. Roczna produkcja energii elektrycznej jest szacowana na ok. 83 GWh. Spółka Grupy Energa wiąże nadzieję z wnioskiem Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz o zmianę przepisów prawa w zakresie rozwoju energetyki wiatrowej. Zapowiadana kolejna duża inwestycja firmy w gminie Przykona – farma fotowoltaiczna o mocy ok. 20 MW może zostać powiększona o kolejne, co po wygranej aukcji OZE rozpocznie etap budowy instalacji.   Wiceprezes Energi Invest Maria Stępniewska powiedziała, że na przestrzeni ostatnich lat w Polsce obserwujemy wyraźny wzrost inwestycji w OZE. Potwierdza to realizację strategii 21-23 proc. udziału zielonej energii w 2030 roku w całkowitej produkcji energii elektrycznej w kraju.   Dla nas mieszkańców Powiatu Tureckiego ma to wielkie znaczenie, ponieważ wychodzimy z energetyki opartej na węglu. Takie inwestycje łączą się z wpływami do budżetu gminy, rozwojem technologicznym, zapotrzebowaniem na kadrę oraz kształceniem techników i specjalistów w dziedzinie OZE. W związku z tym Starosta Dariusz Kałużny zaproponował na spotkaniu współpracę w tym zakresie z Zespołem Szkół Technicznych w Turku oraz Zespołem Szkół Rolniczych CKP w Kaczkach Średnich, gdzie już istnieje klasa o takim profilu. Przypomnijmy, że Energa Operator już współpracuje w ramach praktyk i staży z ZST w Turku. Być może w ramach współpracy powinna powstać szkoleniowa instalacja fotowoltaiczna, dzięki której uczniowie zdobywaliby na miejscu wiedzę w tym zakresie. Instalacje fotowoltaiczne funkcjonują już w szpitalu i w DPS w Skecznięwie.   Strony ustaliły, że dla wsparcia szeroko rozumianej współpracy, ulepszenia wymiany informacji oraz wsparcia rozwoju projektów OZE zostaną wyznaczeni koordynatorzy. Ponadto inżynierowie i specjaliści ze spółki Energa Invest przeanalizują kolejne potencjalne tereny inwestycyjne na terenie Powiatu. Jeśli chodzi o Przykonę to na terenach pokopalnianych planowane jest Centrum OZE Grupy Energa z wykorzystaniem różnych technologii wytwarzania energii elektrycznej. Mieszkańcy Powiatu Tureckiego powinni trzymać kciuki nie tylko za te inwestycje OZE, ale także za kolejne planowane przez inne firmy oraz za geotermię. Czy będziemy liderem OZE w regionie ? Jest na to duża szansa. Z pewnością zapewni nam to czystsze powietrze.

Kultura i Turystyka

2020.03.02 Ważne!
Konkurs Artystyczny imienia Włodzimierza Pietrzaka 2020
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Konkurs Artystyczny imienia Włodzimierza Pietrzaka 2020

1170 uczestników –  dzieci i młodzieży z Białorusi, Chin, Ukrainy, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Kazachstanu wzięło udział w XI Międzynarodowym Konkursie Artystycznym imienia Włodzimierza Pietrzaka pt. „Całej ziemi jednym objąć nie można uściskiem”. W sobotę, 29 lutego odbyła się w Turku uroczysta Gala konkursu. Najlepsi autorzy prac plastycznych i fotograficznych, a także najlepsi recytatorzy wierszy Włodzimierza Pietrzaka odebrali nagrody. Konkurs został objęty Honorowym Patronatem:  Dariusza Kałużnego Starosty Tureckiego,  J.E. Biskupa Wiesława Meringa,  ordynariusza diecezji włocławskiej, J.E. abp Stanisława Gądeckiego, Metropolitę Poznańskiego, Elżbiety Leszczyńskiej, Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, Krzysztofa Michałkiewicza prezesa PFRON i Jarosława Szarek prezesa IPN. Wśród honorowych gości gali byli między innymi Poseł na Sejm RP Ryszard Bartosik, Starosta Powiatu Tureckiego Dariusz Kałużny, członek zarządu Magdalena Wysocka,  oraz Przewodniczący Okręgu Wielkopolskiego Katolickiego Stowarzyszenia” Civitas Christiana’ w  Poznaniu, Karol Irmler. Listy gratulacyjne skierowane do organizatora konkursu  i uczestników skierowali  Elżbieta Witek Marszałek Sejmu, Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów. przekazał na ręce dyrektora konkursu Macieja Koniecznego Z okazji XI edycji konkursu mecenasom i członkowi stowarzyszenia wręczone zostały medale  Katolickiego Stowarzyszenia Civitas Christiana. Odebrali je profesorowie Marek Szyryk, Tomasz Komorowski z łódzkiej filmówki , Izabela Płonka i Mirosława Pankowska. Dyrektor Konkursu Maciej Konieczny od 10 lat promuje i upowszechnia życie i twórczość Włodzimierza Pietrzaka, poety, pisarza, krytyka literackiego, żołnierza Powstania Warszawskiego. Celem konkursu jest motywowanie dzieci i młodzieży do poszukiwań artystycznych w zakresie sztuk plastycznych, fotografii i recytacji. Konkurs każdego roku dociera do młodych ludzi w każdym zakątku naszego kraju – oraz poza jego granice.  Od 2009 roku wzięło w nim udział prawie 13 tysięcy uczestników, nie tylko z Polski, ale także z Australii, Białorusi, Kazachstanu, Libanu, Ukrainy czy Stanów Zjednoczonych. Zebrani w gościnnej Auli Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki  w Turku mogli podziwiać zwycięskie prace, nadesłane na plastyczną i fotograficzną edycję Konkursu. Wysłuchali też najlepszych recytatorów, którzy przedstawili własne interpretacje wierszy Włodzimierza Pietrzaka. Laureaci konkursu otrzymali nagrody książkowe, srebrne monety kolekcjonerskie, banknoty kolekcjonerskie, aparaty fotograficzne, tablety, sprzęt elektroniczny.

Zdrowie i Bezpieczeństwo

2020.03.19 Ważne!
Gminy i Powiat Turecki zakupią nowy respirator
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Gminy i Powiat Turecki zakupią nowy respirator

Decyzja o zakupie respiratora zapadła na spotkaniu włodarzy z dyrektorem szpitala w ubiegłym tygodniu. Jak mówił Krzysztof Sobczak szpital dysponuje respiratorami, jednak głównie stacjonarnymi, używanymi podczas zabiegów w szpitalu. W związku z tym, że koronawirus może prowadzić do ciężkiego zapalenia płuc i niewydolności układu oddechowego, to właśnie respiratory stają się sprzętem medycznym na wagę złota. Dlatego samorządowcy podjęli decyzję o zakupie dodatkowego przenośnego respiratora, który będzie wykorzystywany na miejscu lub podczas transportu chorych na Oddziały Zakaźne, a jeśli byłaby taka konieczność zostanie wypożyczony szpitalowi z takim oddziałem. Samorządowcy zwrócili uwagę, że przecież każdy mieszkaniec naszego powiatu może potrzebować takiej pomocy medycznej. Inicjatywę naszych samorządów podczas wideokonferencji poparł Wojewoda Wielkopolski Łukasz Mikołajczyk.   Gminy zabezpieczają w swoich budżetach do 5 tys. na ten cel i przeleją te pieniądze na konto powiatu tureckiego. Władze powiatu już teraz dziękują samorządowcom – wójtom i burmistrzom oraz radnym z gmin i miast z naszego terenu za szybką pomoc w tej sytuacji.

Komunikaty

2020.04.03 Ważne!
Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Audytor Wewnętrzny
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Audytor Wewnętrzny

Sarosta Turecki ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Audytor Wewnętrzny 1/2 etatu. I. Wymagania w stosunku do kandydatów: a. Wymagania niezbędne: obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub  innego państwa, którego obywatelowi na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej – pod warunkiem, że osoby te posiadają znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej, pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo  lub umyślne przestępstwo skarbowe, nieposzlakowana opinia, wykształcenie wyższe, posiadanie następujących kwalifikacji do przeprowadzania audytu wewnętrznego: - posiadanie jednego z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Govermment Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA) lub złożony w latach 2003-2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołana przez Ministra Finansów lub uprawnienia biegłego rewidenta lub dwuletnia praktyka w zakresie audytu wewnętrznego i legitymowanie się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych (za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uważa się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonywanie czynności w wymiarze czasu pracy nie mniejszej niż ½ etatu, związanych z: 1) przeprowadzaniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego; 2) realizacją czynności w zakresie audytu gospodarowani środkami pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegającymi zwrotowi środkami z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), o którym mowa w ustawie z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 505, 568) 3) nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2019 r. poz. 489, 1571). b. Wymagania dodatkowe: 1. znajomość przepisów prawa w zakresie następujących aktów prawnych (według stanu prawnego obowiązującego w dniu rozmowy kwalifikacyjnej): ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa  z dnia 29 stycznia 2004 r.  prawo zamówień publicznych, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, 2. umiejętność stosowania i interpretacji przepisów prawa, 3. odpowiedzialność i dokładność, 4. umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, 5. zaangażowanie i systematyczność. II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: prowadzenie kontroli w komórkach organizacyjnych Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu;  ustalanie stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania gospodarki finansowej, ocena przestrzegania zasady celowości i oszczędności dokonywanych wydatków; dokonywanie oceny adekwatności i skuteczności systemów kontroli i kierowania jednostką; opracowanie rocznego planu audytu i sprawozdania z wykonania planu; dokonywanie analizy obszarów ryzyka; opracowywanie programów oraz sporządzanie protokołów z audytu wewnętrznego; przygotowywanie wniosków pokontrolnych oraz kontrola ich realizacji; współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi przekazywanie protokołów oraz wystąpień pokontrolnych z przeprowadzanych kontroli; prowadzenie bieżących i stałych akt audytu wewnętrznego; czynności w zakresie audytu wewnętrznego związane z realizacją zadań określonych w przepisach prawa, zgodnie ze standardami audytu wewnętrznego, kartą audytu wewnętrznego i kodeksem etyki audytora wewnętrznego. III. Warunki zatrudnienia na stanowisku: podstawa nawiązania stosunku pracy – umowa o pracę. wymiar czasu pracy – ½ etatu, praca w pomieszczeniu, przy stanowisku komputerowym, wymagająca analizy dokumentów. IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych: poniżej 6% V. Wymagane dokumenty: wypełniony kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie – według wzoru – podpisany; życiorys zawodowy (CV) – podpisany; kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie; kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności do przeprowadzania audytu wewnętrznego; oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego) – podpisane; oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane; oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) - podpisane.   W toku procedury naboru w przypadku wątpliwości komisja może żądać od kandydata oryginałów dokumentów. W przypadku zatrudnienia kandydat będzie obowiązany dostarczyć oryginalne dokumenty do wglądu. VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych: a. Termin: 2020-04-14 15:30:00 b. Sposób: Dokumenty należy składać w terminie do dnia 14.04.2020 r. do godz. 15.30 pod adresem: Starostwo Powiatowe w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek – Punkt Informacyjny, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze: Audytor wewnętrzny”.   Przez termin składania dokumentów należy rozumieć termin ich wpływu do Starostwa Powiatowego w Turku. c. Miejsce: Starostwo Powiatowe w Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek – Punkt Informacyjny VII. Informacje dodatkowe: Nabór będzie przeprowadzony w dwóch etapach we wskazanych poniżej terminach: dnia 15.04.2020 r. – otwarcie i sprawdzenie warunków formalnych złożonej oferty, od godz. 15.00 – informacja o kandydatach zakwalifikowanych do II etapu naboru  (udzielana telefonicznie – tel. 63 222 32 12); dnia 17.04.2020 r. – rozpocznie się rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami zakwalifikowanymi do II etapu naboru. O szczegółowym terminie i godzinie kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie. Aplikacje, które wpłyną po określonym wyżej terminie, a także nie zawierające wszystkich dokumentów, o których mowa w pkt 7, nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.powiat.turek.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Turku przy ul. Kaliskiej 59. Złożone oferty można odebrać w kadrach w terminie jednego miesiąca, po zakończonej procedurze naboru. Oferty niewykorzystane w naborze zostaną po tym czasie protokolarnie zniszczone.   Administratorem danych osobowych jest Starosta Turecki z siedzibą przy ulicy Kaliskiej 59, 62 - 700 Turek. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Robert Wojdyła z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.turek.pl , telefonicznie: 632223207 lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Turku ul. Kaliska 59, 62 - 700 Turek; Dane osobowe są przetwarzane w związku ze złożoną ofertą dotyczącą naboru na wolne stanowisko pracy, Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych jest Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa, Dane osobowe będą przechowywane: do zakończenia procesu rekrutacji po czym zostaną zniszczone w przypadku nie przyjęcia kandydata do pracy albo, w przypadku zatrudnienia przez okres 10 lat [art. 51u ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r., poz. 217 t.j.)] po ustaniu zatrudnienia. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych, Osoba przekazująca swoje dane ma prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Podanie powyższych danych jest wymogiem ustawowym, brak lub podanie niepełnych danych może być podstawą do odrzucenia oferty, Starostwo Powiatowe w Turku nie przewiduje wykorzystania danych w celach innych niż w związku z naborem lub zatrudnieniem, Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu;